Schoolraad

In dit participatieorgaan krijgen de personeelsleden, de ouders en de lokale gemeenschap inspraak in het dagelijks onderwijsgebeuren in de school.

De schoolraad wordt betrokken bij het opstellen van het schoolreglement en later bij elke wijziging ervan. De bepalingen die worden opgenomen in het schoolreglement worden dus overlegd in de schoolraad. Overleg betekent volgens het participatiedecreet, goedgekeurd 02/04/2004: het overleg leidt tot een akkoord of niet-akkoord tussen het schoolbestuur en de schoolraad. Een akkoord wordt uitgevoerd door het schoolbestuur. In geval van niet-akkoord neemt het schoolbestuur een eindbeslissing. Elk met hun eigen inbreng komen zij samen op voor de christelijke opvoeding van de leerlingen.

Het verslag zal door de ouders aan de secretaris van de schoolraad, Dhr. Coppens Raf kunnen worden opgevraagd.

Het e-mailadres van de secretaris : raf.coppens@telenet.be

Dhr. Van Kerckhove Daniël

Rodstraat 81 – 9340 Oordegem